Capçalera Això és Una Nota de veu
Logotip de Ràdio Tàrrega
Nota 2. 112 emergències Persona trucant al 112 a través d'un telèfon mòbil.

Nota 2. 112 emergències

Això és una nota de veu. 

Això és una microcol·laboració amb Ràdio Tàrrega per capturar i compartir bones pràctiques i recursos TIC, amb totes vosaltres.

Per cert, sabies que avui és el Dia Europeu del número 112?

Aquest és el servei d’atenció de trucades i de situacions d’emergències, com ara robatoris, accidents, agressions, incendis o emergències mèdiques.

Des de desembre de 2008, garanteix l’accés universal, gratuït i permanent per a totes les persones, a través del telèfon fix o mòbil i d’internet, arreu de la Unió Europea. 

Infografia d’ús del número 112. Vía Generalitat de Catalunya

El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya disposa de dos centres d’atenció i gestió telefònica, situats a Barcelona i a Reus, des d’on centralitza i atén les trucades d’emergència: s’encarrega de localitzar les incidències, de classificar-les segons el tipus de situació i d’avisar al servei més adequat per donar-hi resposta.

Així mateix, ha desenvolupat l’app My112, que està disponible per a sistemes Android i iOS, i que gràcies a la geolocalització automàtica, envia les coordenades de localització de la persona que truca per alertar d’una emergència, i això millora la capacitat de resposta del servei.

Per trucar-hi des d’un telèfon mòbil, cal que al lloc on ens trobem hi hagi cobertura d’alguna companyia, encara que no sigui la que tinguem contractada. Per això, s’han ubicat diferents punts de cobertura, en zones d’alta muntanya o rurals remotes, on no n’hi ha. Pots consultar-les al mapa a bit.ly/palscobertura 

Cal no confondre’l amb el 012 que ofereix informació general sobre els serveis i actuacions de la Generalitat de Catalunya i evitar fer-ne un mal ús que pot perjudicar altres persones que es troben davant d’una emergència real. 

Espero que aquesta nota hagi estat útil. Pots recuperar totes les meues notes de veu a xerpejant.cat